Puse Latvijas iedzīvotāju uzticas informācijai, ja tā izskanējusi kādā no medijiem. Taču tikai 40% Latvijas iedzīvotāju apgalvo, ka spēj atpazīt uzticamu informāciju no tendenciozas un safabricētas. Vienlaicīgi 83% Latvijas iedzīvotāju ir pārliecināti, ka mediji un to saturs ievērojami ietekmē sabiedrības uzskatus.*
Ir medijs un ir komēdijs - medijs, kas ražo viltus ziņas tā, ka tas pat kļūst smieklīgi. Daloties ar viltus ziņām, ikviens piedalās komēdijā, kļūstot par apsmieklu sev un citiem. Lai vairotu izpratni par medijpratību un veicinātu spēju kritiski izvērtēt informāciju, kas parādās sociālajos tīklos, Valsts kanceleja, Kultūras un Iekšlietu ministrijas aicina uz kampaņas "Medijs ≠ Komēdijs" atklāšanas pasākumu 10. oktobrī plkst. 12.00 Splendid Palace (Cafe Film Noir), Elizabetes ielā 61, Rīgā.
Kampaņas atklāšanā piedalīsies:
Dace Melbārde, Kultūras ministre sniegs ieskatu par medijpratības pētījumu un esošo situāciju mediju jomā Evika Siliņa, Iekšlietu ministrijas parlamentārā sekretāre informēs par viltus ziņu radītajām sekām Jānis Citskovskis, Valsts kancelejas direktors atklās kampaņu un pastāstīs par tās būtību un kampaņas vēstījumiemR.S.V.P.
Par ierašanos lūgums ziņot, rakstot uz e-pastu elizabete@deepwhite.lv vai zvanot 29632942.
*Kultūras ministrijas pētījums «Latvijas iedzīvotāju medijpratība», 2017. g. jūnijs