15. augustā Valsts kanceleja ir izsludinājusi atklātu konkursu uz VAS “Latvijas Pasts” trīs padomes locekļu amatiem. Pretendentiem ir iespēja iesniegt pieteikumus elektroniski līdz 5. septembrim.
Kandidātiem ir noteiktas šādas obligātās minimālās prasības: augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība attiecīgajā kompetences jomā (finansēs, ekonomikā, vadībzinībās, tiesību zinātnē, inženierzinātnē vai citā pielīdzināmā jomā). Amata pretendentu valsts valodas prasmēm ir jābūt C1 līmenī un angļu valodas prasmēm – ne zemākām par B2 līmeni. Pretendentiem jābūt ar pēdējo 10 gadu laikā gūtu darba pieredzi vidējas vai lielas kapitālsabiedrības valdes locekļa amatā trīs gadus, vai vidējas vai lielas kapitālsabiedrības padomes locekļa amatā vismaz divus gadus. Konkursā kvalificējas arī pretendenti ar vismaz trīs gadu pieredzi vadošā amatā valsts vai pašvaldības iestādē, kas atbildīga par transporta nozares politikas veidošanu vai īstenošanu pasta pakalpojumu sniegšanas jomā. Tāpat pretendentiem jābūt nevainojamai reputācijai, kā arī jāatbilst ”Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma” 31. panta ceturtās daļas prasībām, likumā noteiktajiem ierobežojumiem par valsts amatpersonas statusu un likumā noteiktajām prasībām, lai saņemtu speciālo atļauju pieejai valsts noslēpumam.
No konkursa pretendentiem tiek sagaidīta profesionālā pieredze un zināšanas atbilstoši trīs izvirzītajām atbildības jomām:
- pasta pakalpojumu sniegšanas jomā, uzņēmumu un komandas vadībā, iesaistīto pušu vadībā;
- finanšu jautājumu un audita jomā, risku vadības un iekšējās kontroles sistēmas jomā;
- stratēģiju izstrādes un ieviešanas jomā un korporatīvas pārvaldības jomā.
Katrai atbildības jomai ir viena padomes locekļa amata pozīcija, un vismaz diviem konkursā izraudzītajiem padomes locekļiem ir jāatbilst neatkarīga padomes locekļa prasībām.
Padomes loceklim ar kompetenci pasta pakalpojumu sniegšanas jomā, uzņēmumu un komandas vadībā, iesaistīto pušu vadībā jāatbilst šādiem kritērijiem:
- pēdējo 10 gadu laikā gūta vismaz triju gadu darba pieredze jautājumos, kas saistīti ar pasta nozares darbību un pakalpojumu sniegšanu;
- ir pieredze uzņēmumu, komandas un iesaistīto pušu vadībā;
- ir zināšanas un izpratne transporta un loģistikas jomā.
Padomes loceklim ar kompetenci finanšu jautājumu un audita jomā, risku vadības un iekšējās kontroles sistēmas jomā jāatbilst šādiem kritērijiem:
- pēdējo 10 gadu laikā gūta vismaz triju gadu darba pieredze finanšu vadības jautājumos, risku pārvaldībā, iekšējās kontroles sistēmas un iekšējā audita jautājumos;
- obligāta pieredze investīciju piesaistē un projektu īstenošanā;
- vēlama izpratne par jautājumiem, kas saistīti ar pasta darbību un pasta pakalpojumu sniegšanu.
Padomes loceklim ar kompetenci stratēģiju izstrādes un ieviešanas jomā un korporatīvas pārvaldības jomā jāatbilst šādiem kritērijiem:
- pēdējo 10 gadu laikā gūta vismaz triju gadu darba pieredze biznesa stratēģiju izstrādē vai ieviešanā un uzņēmumu korporatīvās pārvaldības jautājumos;
- vēlama izpratne par investīciju piesaisti, projektu plānošanu un realizāciju;
- vēlama izpratne par jautājumiem, kas saistīti ar pasta nozares darbību un pakalpojumu sniegšanu.
Konkurss norisināsies trīs kārtās. Pirmās kārtas laikā nominācijas komisija izvērtēs iesniegtos dokumentus un pretendentu atbilstību obligātajām prasībām. Konkursa otrās kārtas laikā paredzētas pretendentu intervijas, kuru laikā konkursa dalībnieki nominācijas komisijai prezentēs savu stratēģisko redzējumu par VAS “Latvijas Pasts” galvenajiem nākotnes izaicinājumiem, sniegs ieskatu svarīgākajās prioritātēs un izklāstīs priekšlikumus to īstenošanai. Trešajā kārtā izvirzītie pretendenti tiks vērtēti, pārbaudot viņu vadības kompetences: stratēģisko redzējumu, orientāciju uz attīstību, plānošanu un organizēšanu, lēmumu pieņemšanu un atbildību, pozitīvu attiecību veidošanu un uzturēšanu.
Konkursa noslēgumā visaugstāko novērtējumu guvušie pretendenti tiks izvirzīti Satiksmes ministrijai galīgā lēmuma pieņemšanai un kandidātu iecelšanai amatos. Stājoties amatā, jaunie VAS “Latvijas Pasts” padomes locekļi saņems mēnešalgu 2197 eiro apmērā (pirms nodokļu nomaksas), savukārt no padomes locekļu vidus izvēlētā padomes priekšsēdētāja atlīdzība paredzēta 2453 eiro apmērā.
Konkursa sludinājums ir pieejams Valsts kancelejas tīmekļvietnē, kā arī Nodarbinātības valsts aģentūras CV/Vakanču portālā, Satiksmes ministrijas un AS “Latvijas Pasts” mājaslapās un sociālajos tīklos.
Pretendentu nominācijas komisiju vada Valsts kancelejas Pārresoru koordinācijas departamenta Kapitālsabiedrību pārvaldības nodaļas vadītāja Dzintra Gasūne. Komisijas sastāvā ir Satiksmes ministrijas Valsts kapitāla daļu pārvaldības departamenta direktore Inguna Strautmane, Satiksmes ministrijas Sakaru departamenta Elektronisko sakaru un pasta nodaļas vecākā referente Inese Pakule, Latvijas Darba devēju konfederācijas nozaru eksperte Sintija Siliņa. Tāpat kā neatkarīgā eksperte ar balsstiesībām ir piesaistīta Latvijas Sakaru darbinieku arodbiedrības PRO prezidente Irēna Liepiņa. Padomes locekļa amata kandidātu novērtēšanas un atlases procesā iesaistīts personāla atlases pakalpojumu sniedzējs SIA “Eiro Personāls”.
Nominācijas procesu, sadarbojoties ar Satiksmes ministriju, vada Valsts kanceleja, jo no 2023. gada 1. marta tā pārņēma Pārresoru koordinācijas centra funkcijas, tostarp pienākumu nodrošināt nominācijas procesus valsts kapitālsabiedrību padomes locekļu atlasei.