Valsts kanceleja
Klientu apkalpošana valsts iestādēs pēc ārkārtējās situācijas beigām

Līdz ar ārkārtējās situācijas atcelšanu valsts iestādes maina arī iedzīvotāju apkalpošanas pieeju – ievērojot valstī noteiktos piesardzības pasākumus, tās daļēji atsāks klientu apkalpošanu klātienē. Aicinām iepazīties ar informāciju, kā populārākie valsts iestāžu pakalpojumu sniedzēji mainīs pēdējo mēnešu laikā iedibināto apmeklētāju uzņemšanas kārtību.

Vienlaikus aicinām kā pirmo izvēli valsts pakalpojuma saņemšanā izmantot e-pakalpojumus, jo tas taupīs gan Jūsu laiku, gan arī ļaus izvairīties no vietām, kur pulcējas daudz cilvēku. Ja tomēr dosieties uz iestādi klātienē, jāatceras ievērot visus valstī šobrīd noteiktos ierobežojumus un higiēnas normas vīrusa izplatības samazināšanai

 

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) atsāk klientu apkalpošanu klātienē. Lai ievērotu piesardzības pasākumus, apkalpošana tiks organizēta tikai pēc iepriekšēja pieraksta.
  Valsts ieņēmumu dienests (VID) pakāpeniski atsāk klientu apkalpošanu klātienē. Apmeklētājiem durvis atvēris klientu apkalpošanas centrs Rīgā, Talejas ielā 1. Citās Latvijas pilsētās VID klientu apkalpošanas centri klātienes apkalpošanu atsāks pakāpeniski, pirms tam izvērtējot Rīgas klientu apkalpošanas centra pieredzi drošas un atbilstošas vides nodrošināšanā.  Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) atsāk klientu apkalpošanu klātienē, taču klientam pirms tam jāpiesaka savs apmeklējums.
  Nacionālā veselības dienesta (NVD) klientu apkalpošanas centrā Rīgā lūdz sākotnēji sazināties telefoniski, lai noskaidrotu pakalpojuma saņemšanas iespējas attālināti, un aicina izvērtēt klātienes apmeklējuma nepieciešamību. Apmeklētāji tiks pieņemti darba dienās no plkst. 10.00 līdz 15.00 NVD teritoriālajās nodaļās apmeklētāju pieņemšana notiks pēc iepriekšēja pieraksta, zvanot vai rakstot teritoriālajai nodaļai.
  Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PLMP) pēc ārkārtējā stāvokļa atcelšanas klientus apkalpos tikai pēc iepriekšēja pieraksta, tādējādi turpinot ārkārtējās situācijas laikā izveidoto kārtību.  Ņemot vērā, ka Rīgas nodaļās ir vislielākais apkalpojamo klientu skaits, lai sev vēlamo pakalpojumu saņemtu pēc iespējas ātrāk, PLMP aicina izmantot iespēju pakalpojuma saņemšanai izmantot arī visas pārējās 26 Pārvaldes teritoriālās nodaļas citās Latvijas pilsētās.
  Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) atkal ir pieejams klātienes apmeklētājiem (iepriekš piesakoties struktūrvienībā, kuru plānots apmeklēt), taču PVD aicina uzņēmējus turpināt dokumentus iesniegt elektroniski, kā arī saņemt neklātienes konsultācijas, zvanot pa tālruni vai sazinoties e-pastā.
  Uzņēmumu reģistrs visā Latvijā pārtrauc klientu apkalpošanu klātienē, tādējādi turpinot Covid-19 izraisītās krīzes laikā izveidoto pieeju. Tas nozīmē, ka arī turpmāk Uzņēmumu reģistrs visus pakalpojumus sniegs elektroniski, tādējādi sniedzot iespēju uzņēmējiem ietaupīt laikus, kas iepriekš bija nepieciešams, iestādi apmeklējot klātienē. Šī jaunā kārtība būs spēkā visās reģionālajās nodaļās - Ventspilī, Liepājā, Bauskā, Valmierā, Jēkabpilī, Rēzeknē, Daugavpilī.  
  Lauku atbalsta dienests turpina klientus apkalpot klātienē pēc iepriekšēja pieraksta. Gadījumos, ja klients ierodas dienesta klientu apkalpošanas centrā bez iepriekšēja pieraksta, viņam jārēķinās, ka būs jāuzgaida līdz tiks apkalpoti klienti, kuri vizīti pieteikuši iepriekš.
  Veselības inspekcija klientu apkalpošanu organizē tikai pēc iepriekšēja pieraksta un lūdz ierasties precīzi norādītajā laikā un klientu apkalpošanas zālē ieiet tikai pēc uzaicinājuma.
  Valsts policija joprojām atliek iedzīvotāju pieņemšanu] uklātienē, iedzīvotāji tiek aicināti iespēju robežās iesniegumus, sūdzības un citus dokumentus iesniegt elektroniski vai sazinoties telefoniski. Izņēmums ir situācijas, kurās persona ir saņēmusi norādi ierasties klātienē Valsts policijā.

 

Apmeklējot valsts iestāžu klientu apkalpošanas centrus klātienē, lūdzam būt piesardzīgiem un atbildīgiem, kā arī ievērot visus joprojām noteiktos piesardzības pasākumus – roku dezinfekciju, 2 metru distances ieturēšanu no citiem cilvēkiem, klepošanas higiēnas ievērošanu savai un apkārtējo drošībai, kā arī, ja nepieciešams, lietot mutes un deguna aizsegu.

 

 

Ieva Gedzuna
Valsts kanceleja
Komunikācijas departaments
Tālrunis: 67082912
E-pasts: ieva.gedzuna@mk.gov.lv