Ceturtdien, 21.novembrī, notika Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (Padome) sēde, kurā diskutēja par rīcības plānu tranzīta un loģistikas pakalpojumu tirgus pārorientēšanai, Satiksmes ministrijas (SM) virzītajām izmaiņām Ostu attīstības fonda darbībā, kā arī iepazinās ar ostu reformas gaitu.
Sagaidāms, ka ģeopolitiskās situācijas ietekmē, kravu apjomi Latvijas lielajās ostās turpinās samazināties. Lai atbalstītu ostu transformāciju, SM kopīgi ar Ekonomikas ministriju un sadarbībā ar ostu, tranzīta un loģistikas nozari sagatavoja priekšlikumus, ar kuriem iepazīstināja Padomi tranzīta un loģistikas pakalpojumu tirgus pārorientēšanai no Krievijas un Baltkrievijas.
Diskutējot par SM izstrādātajiem Latvijas transporta un loģistikas sektora transformācijas virzieniem un rīcības plānu, sēdes dalībnieki vienojās par tālāko virzību un nepieciešamību SM precizēt un pilnveidot sagatavotos dokumentus.
SM iepazīstināja sēdes dalībniekus ar ostu reformas aktualitātēm, tostarp vienota pārvaldības risinājuma īstenošanu trīs lielajās ostās – Rīgā, Ventspilī un Liepājā, valdes locekļu skaita samazināšanu mazajās ostās, kā arī ostu robežu izmaiņām atbilstoši reālajai situācijai, paredzot speciālās ekonomiskās zonas teritorijās tiesības īpašumu atsavināšanai. SM informēja, ka precizēs ostu reformas informatīvo ziņojumu iesniegšanai Tiesību aktu portālā un tālākai apstiprināšanai Ministru kabinetā. Plānots, ka reforma tiks izskatīta un pieņemta Saeimā līdz šī gada beigām.
Tāpat Padomes sēdē izskatīja SM priekšlikumus par Ostu attīstības fonda finansēto aktivitāšu pārskatīšanu, kas paredz administratīvo izmaksu optimizāciju un koncentrēšanos uz jaunu tirgu apgūšanu un biznesa segmentu attīstību ostās, kā arī loģistikas nozarē kopumā.