Piektdien, 17. augustā, Valsts kanceleja izsludinājusi atklātu konkursu Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektora amatam. Pretendentu pieteikšanās termiņš ir 14. septembris.
“Analizējot līdzšinējo pieredzi un potenciālos riskus VID ģenerāldirektora amata kandidātu atlasē, esam noteikuši papildu kritērijus un detalizētāku konkursa dalībnieku izvērtēšanas kārtību,” atklāj Valsts kancelejas direktors, konkursa komisijas vadītājs Jānis Citskovskis un paskaidro, ka “šādā veidā maksimāli tiks izslēgta iespēja vakantajam amatam izvirzīt pretendentu, par kura uzticamību un atbilstību amatam varētu rasties šaubas”.
Konkursā aicināti piedalīties ne tikai finanšu, bet arī administratīvie vadītāji. Gluži tāpat kā citos augstākā līmeņa vadītāju konkursos, arī šoreiz tiks piesaistīta personālatlases kompānija. Tas būs iepirkuma konkursā uzvarējušais uzņēmums “Amrop”, kas palīdzēs definēt amatam nepieciešamās prasības, aicinās piedalīties konkursā potenciālos amata pretendentus, kā arī veiks to izvērtēšanu visās konkursa kārtās.
Galvenās pretendentiem izvirzītās prasības ir nevainojama reputācija, maģistra grāds, vismaz 3 gadu nepārtraukta pieredze privātā sektora organizācijā ar vismaz 5 miljonu eiro apgrozījumu un 50 darbiniekiem vai publiskā sektora organizācijā ar vismaz 3 miljonu eiro budžeta atbildību un 150 nodarbinātajiem, šīs organizācijas vadot vai ieņemot vadošu amatu organizācijas vadītāja tiešā pakļautībā. Pieredze zemākā amata pozīcijā pieļaujama, ja pretendenta tiešā vai netiešā padotībā bijuši vismaz 200 darbinieki.
Tāpat pretendentiem jābūt guvušiem starptautisku un/vai starpresoru sadarbības pieredzi, veiksmīgu pārmaiņu vadības pieredzi, kā arī jāspēj risināt jautājumus sistēmiski un strādāt ar sarežģītu un liela apjoma informāciju. No amata kandidātiem tiek sagaidītas arī zināšanas un izpratne par valsts pārvaldes uzbūvi un darbības pamatprincipiem, administratīvo procesu un budžeta plānošanu. Kandidātiem jāpārvalda teicamas stratēģiskās plānošanas, sadarbības, komunikācijas, prezentācijas prasmes un angļu valoda.
Pretendentu atlase notiks trīs kārtās. Pirmā kārta tiks uzsākta 14. septembrī, un tās laikā konkursa komisija izvērtēs iesniegtos dokumentus un pretendentu atbilstību obligātajām prasībām. Vienlaikus personālatlases kompānija gatavos un komisijai iesniegs detalizētus komentārus, tai skaitā arī potenciālo reputācijas risku analīzi, par katru kandidātu, ko ieteiks komisijai virzīt uz nākamo kārtu.
Konkursa otrās kārtas ietvaros pretendents konkursa komisijai un personālatlases speciālistiem skaidros savu motivāciju un iepazīstinās ar savu vīziju par iestādes un valsts pārvaldes nākotni, kā arī atbildēs uz 10 jautājumiem par valsts pārvaldes uzbūvi un darbības pamatprincipiem, budžeta plānošanu, administratīvo procesu iestādē un iestādes darbības jomu.
Trešajā kārtā personālvadības speciālisti izvērtēs pretendentu vadības kompetences un par katru pretendentu sagatavos kopsavilkumu no šajā kārtā gūtajiem secinājumiem. Izvērtējot personālatlases kompānijas iesniegto informāciju, kā arī visā konkursa gaitā novēroto, komisija noteiks, kurš no trešās kārtas dalībniekiem saņem visaugstāko vērtējumu kopumā. Par šo pretendentu personālatlases speciālisti apkopos atsauksmes no vismaz 7 personām, kā arī veiks padziļinātu reputācijas risku analīzi.
Konkursa noslēgumā komisijas izvēlēto atbilstošāko pretendentu ieteiks finanšu ministram, kurš pieņems lēmumu par noteikta pretendenta kandidatūras virzīšanu izskatīšanai Ministru kabinetā. Ja valdība atbalstīs izvirzīto VID ģenerāldirektora amata kandidatūru, konkursa uzvarētājs šajā amatā tiks iecelts uz 5 gadiem.
Konkursa uzvarētājs, ieņemot VID ģenerāldirektora amatu, saņems mēnešalgu 4030 EUR apmērā. Tāpat šis amats paredz iespēju saņemt atlīdzības mainīgo daļu (piemaksas) un novērtēšanas prēmiju, kā arī veselības apdrošināšanu, papildatvaļinājumu un iespēju piedalīties Augstākā līmeņa vadītāju attīstības programmā.
Konkursa pretendentu vērtēšanas komisiju vada Valsts kancelejas direktors Jānis Citskovskis. Komisiju veido: Valsts kases pārvaldnieks Kaspars Āboliņš, Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs Dimitrijs Trofimovs, Konkurences padomes priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama, Ārvalstu investoru padomes Latvijā valdes vicepriekšsēdētāja Zlata Elksniņa-Zaščirinska, Latvijas Darba devēju konfederācijas viceprezidents Uldis Biķis, kā arī Latvijas Finanšu nozares asociācijas padomes locekle, Stratēģiskās attīstības komitejas līdzpriekšsēdētāja Ieva Tetere. Tāpat pretendentu atlases procesā piedalīsies neatkarīgi novērotāji, kas tiks noteikti konkursa gaitā. Konkursa komisija sadarbosies arī ar drošības iestādēm.
Šis ir jau ceturtais gads, kopš tiek īstenota centralizēta augstākā līmeņa vadītāju atlase, nodrošinot atklātu, godīgu un profesionālu kandidātu atlasi. Šādā veidā Valsts kancelejas rīkotajos 18 konkursos vadītāji izraudzīti 11 valsts tiešās pārvaldes iestādēm, piesaistot un motivējot darbam valsts pārvaldē augsta līmeņa profesionāļus.
Valsts pārvaldes iestāžu vadītāju centralizētā atlase:
Santa Jirgensone
Komunikācijas departamenta konsultante
Tālrunis: 67082922
E-pasts: santa.jirgensone@mk.gov.lv