Valdība šodien piešķīra līdzekļus 55 miljonu eiro apmērā valsts autoceļu būvniecībai administratīvi teritoriālās reformas īstenošanai. Finansējums šogad dos iespēju atjaunot 53 posmus turpat 500 km garumā uz vietējiem un reģionāliem valsts autoceļiem visos Latvijas reģionos.
“Atjaunoti autoceļi ir reģionālās attīstības instruments,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits. “Mūsdienīga autoceļu infrastruktūra uzlabo iedzīvotāju dzīves kvalitāti un satiksmes drošību. Tā dod arī pozitīvu impulsu tautsaimniecības attīstībai reģionos, jo piesaista uzņēmējus, kas rada jaunas darba vietas. Labi autoceļi ir arī mūsu valsts vizītkarte tūristiem, kas viesojas Latvijā. Ja gribam būt attīstīta valsts, tad ieguldījumiem transporta infrastruktūrā jābūt vienai no valsts attīstības prioritātēm.”
“Investīcijas autoceļu būvniecībā stimulē ekonomiku ar spēcīgu multiplikatora efektu. Tās nodrošina pasūtījumus ne tikai ceļu būvniecības nozarei, bet arī izejmateriālu ražotājiem, projektētājiem, kā arī reģionu viesnīcām un ēdinātājiem. Līdz ar ceļu remotdarbi dod būtisku ekonomisko pienesumu dažādās nozarēs,” uzsver Tālis Linkaits.
“Investīciju programma autoceļu attīstībai administratīvi teritoriālās reformas kontekstā” paredz autoceļu atjaunošanu 2021., 2022. un 2023. gadā. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) sadarbībā ar Satiksmes ministriju, VSIA “Latvijas Valsts ceļi” un plānošanas reģioniem sagatavoja aktuālo sarakstu ar prioritāri pārbūvējamo un atjaunojamo valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmiem, kas ir būtiski administratīvi teritoriālajai reformai. Saraksta izstrādei VARAM lūdza visiem plānošanas reģioniem sadarbībā ar pašvaldībām sagatavot un iesniegt priekšlikumus ar prioritāri pārbūvējamo un atjaunojamo valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmiem reģionā ietilpstošajās pašvaldībās.
2021. gadā kopējais piešķirtais finansējuma apjoms Latvijas valsts autoceļu būvniecības darbiem ir 227,04 miljoni eiro. Pagājušajā gadā Latvijas valsts ceļu atjaunošanā ieguldīti 307 miljoni eiro, līdz ar to ceļu attīstībā tas bija labākais gads pēdējo trīsdesmit gadu laikā. Latvijas valsts autoceļu tīklā darbi notikuši 248 objektos, atjaunoti vairāk nekā 1300 kilometri autoceļu, tajā skaitā 50 tilti.