Valdība apstiprina e-asistenta risinājumu e-pakalpojumu pieteikšanai

2019.gada 19.februārī valdība apstiprināja pilnvarotā e-pakalpojuma pieteikšanas funkcijas jeb e-asistenta funkcijas ieviešanu klientu apkalpošanā, piesakot valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā ( VPVKAC) pakalpojumu. 

E-asistenta funkcionalitāti paredzēts izmantot valsts pārvaldes e-pakalpojumu pieteikšanai, kuru sniegšana pakalpojuma pieprasīšanas gaitā nav saistīta ar maksājumu veikšanu. E-asistents būs palīgs tiem iedzīvotājiem, kuriem nav pieejami elektroniskās identifikācijas līdzekļi, piemēram, eID vai i-bankas karte, lai varētu pieteikt pakalpojumus elektroniski. Šobrīd ar e-asistenta palīdzību 85 VPVKAC var pieteikt Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumus, piemēram, pieteikt dažāda veida pabalstus. Ar e-asistenta palīdzību piesakāmo e-pakalpojumu skaitu paredzēts paplašināt ar citiem iedzīvotāju pieprasītiem e-pakalpojumiem.

Ieviešot pilnvaroto e-pakalpojumu, tiks uzlabota pakalpojumu pieejamība fiziskām personām, kurām nav personas elektroniskās identifikācijas līdzekļi, jo VPVKAC darbiniekam tiks dotas tiesības pieteikt pakalpojumu klienta vārdā uz klienta sniegtā pilnvarojuma pamata.

Sabiedrisko attiecību nodaļa
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija 
Tālr. 67026533, e-pasts: prese@varam.gov.lv 
www.varam.gov.lv