1. Nolikums nosaka:
    1. Sabiedrības integrācijas fonda (turpmāk – Fonds) sekretariāta direktora amata pretendentu pieteikšanās nosacījumus un kārtību;
    2. pretendentu atlases kritērijus un vērtēšanas kārtību;
    3. pretendentu atlases un atbilstības izvērtēšanas komisijas (turpmāk – komisija) izveides, darbības un lēmumu pieņemšanas kārtību.
  2. Fonda sekretariāta direktora amata pretendentu atlasi veic komisija šādā sastāvā:
    1. komisijas priekšsēdētājs – Komisijas priekšsēdētaju no sava vidus izvēlē komisijas locekļi;
    2. komisijas locekļi - Valsts kancelejas deleģētais pārstāvis, Ministru prezidenta deleģētais pārstāvis, Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes deleģētais pārstāvis, Kultūras ministrijas deleģētais pārstāvis.
  3. Konkurss notiek trijās kārtās.
  4. Komisijas sekretariāta funkcijas veic Valsts kanceleja (turpmāk – sekretariāts).
  5. Sekretariāts izsludina atklātu konkursu uz Fonda sekretariāta direktora amatu (turpmāk – konkurss) un nosaka šī nolikuma 20. punktā minēto dokumentu iesniegšanai 30 dienu ilgu termiņu. Ja līdz termiņa beigām nav saņemti vismaz 10 pieteikumi, termiņu var pagarināt, bet ne ilgāk kā par 10 dienām. Pretendentu pieteikšanās termiņu sāk skaitīt no konkursa izsludināšanas dienas.
  6. Fonda sekretariāts nodrošina neatkarīgu personāla atlases ekspertu atbalstu Fonda sekretariāta direktora amata pretendentu atlasē. Personāla atlases eksperti piedalās komisijas sēdēs, un veic pretendentu kompetenču novērtēšanu. Personāla atlases pakalpojumu izmaksas sedz no Fonda sekretariāta līdzekļiem.
  7. Komisijas darba vajadzībām saņemtajai un komisijas radītajai informācijai ir ierobežotas pieejamības statuss.
  8. Sekretariāts pēc konkursa izsludināšanas sasauc komisijas sēdi, kurā:
    1. no sava vidus izvēlē komisijas priekšsēdētaju;
    2. vienojas par komisijas darba grafiku;
    3. vienojas par 10 jautājumiem, kuri tiks uzdoti amata pretendentiem atlases otrajā kārtā (intervijā);
    4. izlemj citus ar komisijas darba organizāciju saistītus jautājumus.
  9. Komisija lēmumus pieņem komisijas sēdēs. Komisijas sēdes vada komisijas priekšsēdētājs. Komisijas sēdes var notikt klātienē vai attālināti.
  10. Komisijas sēdes ir slēgtas.
  11. Komisijas sēdes protokolē. Protokolu paraksta komisijas priekšsēdētājs.
  12. Komisijas sēdes gaitu var fiksēt, izmantojot skaņu ierakstu vai citus tehniskos līdzekļus. Par tehnisko līdzekļu izmantošanu izdara atzīmi komisijas sēdes protokolā.
  13. Komisijas loceklis, kas nepiekrīt komisijas lēmumam vai tā daļai vai vēlas to papildināt, savu atsevišķo viedokli izsaka sēdes laikā. Atsevišķo viedokli iekļauj protokolā.
  14. Komisija ir lemttiesīga, ja komisijas sēdē un lēmuma pieņemšanā piedalās vismaz trīs komisijas locekļi, ieskaitot priekšsēdētāju.
  15. Komisija lēmumus pieņem ar balsu vairākumu. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss.
  16. Katrs komisijas loceklis paraksta apliecinājumu, ka nav tādu apstākļu, kuru dēļ viņš būtu ieinteresēts kāda konkrēta pretendenta atlasē, kā arī apņemas neizpaust ierobežotas pieejamības informāciju, kura komisijas loceklim ir kļuvusi zināma konkursa norises laikā.
  17. Ja iespējams interešu konflikts, komisijas loceklis nepiedalās lēmuma pieņemšanā par attiecīgo jautājumu.
  18. Uz komisijas sēdi var uzaicināt ekspertus. Ekspertu viedoklim ir ieteikuma raksturs.
  19. Sekretariāts nodrošina konkursa sludinājuma publicēšanu Nodarbinātības valsts aģentūras CV un vakanču portālā (www.cvvp.nva.gov.lv), Ministru kabineta tīmekļvietnē (www.mk.gov.lv), Fonda tīmekļa vietnē (www.sif.gov.lv) un sociālajos tīklos.
  20. Lai pieteiktos konkursā, pretendents iesniedz šādus dokumentus:
    1.  pieteikuma vēstuli dalībai konkursā (ne vairāk par 5000 rakstu zīmēm datorrakstā), norādot motivāciju ieņemt vakanto amatu un savu redzējumu par Fonda darbības prioritātēm un attīstību;
    2. pretendenta dzīvesgaitas aprakstu (turpmāk – CV), kurā ietverta informācija, kas apliecina atbilstību atlases konkursa sludinājumā minētajām prasībām;
    3. izglītību apliecinošu dokumentu kopijas;
    4. valsts valodas prasmi apliecinoša dokumenta kopiju, ja latviešu valoda nav dzimtā valoda un persona iepriekš nav strādājusi Valsts valodas likuma 6. panta pirmajā daļā minētajās institūcijās;
    5. angļu valodas prasmes pašnovērtējumu atbilstoši Eiropas kopīgajām nostādnēm valodu apguvei: https://europa.eu/europass/lv/common-european-framework-reference-language-skills (ietverams CV);
  21. Lai nodrošinātu pretendenta atbilstības pārbaudi, komisija, ja nepieciešams, ir tiesīga lūgt pretendentu uzrādīt dokumentu oriģinālus un iesniegt papildu dokumentus vai informāciju.
  22. Komisija konkursa pirmajā kārtā novērtē pretendentu atbilstību pretendentam izvirzītajām izglītības un profesionālās pieredzes prasībām:
    1. otrā līmeņa augstākā izglītība, vēlams maģistra grāds ekonomikā, finansēs, vadības vai tiesību, vai sociālajās zinātnēs, vai tam pielīdzināma izglītība;
    2. vismaz triju gadu nepārtraukta pieredze organizācijas vai struktūrvienības vadītāja amatā (ar padoto skaitu ne mazāk kā 20 (divdesmit)), kas iegūta pēdējo 10 gadu laikā;
    3. vismaz divu gadu pieredze privātā un/vai publiskā finansējuma piesaistē, t.sk. Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansējuma piesaistē;
    4. pieredze darbā ar nevaldības organizācijām;
    5. pieredze iestādes vai organizācijas vai uzņēmuma iekšējo normatīvo dokumentu un plānošanas dokumentu projektu izstrādē, kā arī budžeta un finanšu jautājumos;
    6. vēlama pieredze projektu izstrādāšanā un/vai to vadīšanā;
    7. teicamas latviešu valodas, labas angļu valodas zināšanas (vismaz C1 līmenis latviešu valodai, ne mazāk kā B2 līmenis angļu valodai atbilstoši Eiropas kopīgajām nostādnēm valodu apguvei: https://europa.eu/europass/lv/common-european-framework-reference-language-skills).
  23. Pretendentus, kuri neatbilst pretendentam izvirzītajām izglītības un profesionālās pieredzes prasībām, noraida.
  24. Konkursa otrā kārta ir intervija un redzējuma prezentācija par Fonda darbības prioritātēm un attīstību. Lai padziļināti novērtētu uz konkursa otro kārtu izvirzīto pretendentu atbilstību amata prasībām, komisija:
    1. intervē pretendentus, noskaidrojot to motivāciju ieņemt vakanto amatu;
    2. uzklausa pretendenta redzējumu par Fonda darbības prioritātēm un attīstību;
    3. uzdod 10 jautājumus, lai novērtētu pretendenta pieredzi un izpratni sabiedrības integrācijas un pilsoniskās sabiedrības attīstības jomā, projektu un organizācijas vadībā, kā arī finansējuma piesaistē;
    4. novērtē pretendenta komunikācijas, argumentācijas un prezentācijas prasmes;
    5.  aicina pretendentu demonstrēt angļu valodas zināšanas, uz vienu no jautājumiem atbildot angļu valodā.
  25. Pretendenta redzējumu par Fonda darbības prioritātēm un attīstību katrs komisijas loceklis novērtē piecu punktu skalā saskaņā ar vērtēšanas kritērijiem (1. pielikums).
  26. Pretendenta komunikācijas, argumentācijas un prezentācijas prasmes katrs komisijas loceklis novērtē piecu punktu skalā atbilstoši definētajiem rīcības rādītājiem (2. pielikums).
  27. Pretendenta atbildes uz 10 jautājumiem par pretendenta pieredzi un izpratni sabiedrības integrācijas un pilsoniskās sabiedrības attīstības jomā, projektu un organizācijas vadībā un finansējuma piesaistē katrs komisijas loceklis novērtē, par katru atbildi sniedzot vienu no šādiem novērtējumiem:
    1. sniegta pilnīga atbilde (0,5 punkti);
    2. sniegta daļēja atbilde (0,25 punkti);
    3. atbilde nav sniegta (0 punktu).
  28. Sekretariāts apkopo komisijas locekļu vērtējumus un aprēķina katra pretendenta vidējo vērtējumu katrā kritērijā. Vidējo vērtējumu aprēķina, saskaitot katram pretendentam visu komisijas locekļu piešķirto punktu skaitu un izdalot to ar komisijas locekļu skaitu, kuri piedalījās vērtēšanā. Iegūto rezultātu noapaļo, aiz komata norādot vērtību līdz skaitļa simtdaļām (piemēram, pieci, komats, divdesmit pieci).
  29. Ja visos otrās kārtas kritērijos komisijas sniegtais pretendenta vidējais novērtējums ir vismaz trīs punkti, pretendentu aicina uz trešo kārtu – kompetenču novērtēšanu.
  30. Atlases trešajā kārtā divi Fonda sekretariāta piesaistīti neatkarīgi personāla atlases eksperti, piedaloties sekretariāta pārstāvim, vērtē pretendenta vadības kompetences, izmantojot vismaz divas novērtēšanas metodes, tajā skaitā interviju. Pretendenta vadības kompetenču novērtēšanas interviju var fiksēt, izmantojot skaņu ierakstu vai citus tehniskos līdzekļus. Kompetences tiek vērtētas atbilstoši kompetenču aprakstiem (3. pielikums).
  31. Abi personāla atlases eksperti rakstiski sagatavo kopīgu katra pretendenta vadības kompetenču novērtējumu.
  32. Vērtē šādas pretendenta vadības kompetences:
    1. rezultātu sasniegšana (kritiskā kompetence);
    2. lēmumu pieņemšana (kritiskā kompetence);
    3. stratēģiskais redzējums;
    4. komandas vadīšana;
    5.  pārmaiņu vadīšana.
  33. Visiem pretendentiem vērtē vienas un tās pašas kompetences, izmantojot vienādas kompetenču novērtēšanas metodes.
  34. Pretendenta vadības kompetenču novērtējums uzskatāms par neatbilstošu, ja kāda no kritiskajām vadības kompetencēm ir novērtēta ar "labi" vai kāda no pārējām vadības kompetencēm ir novērtēta ar "jāpilnveido".
  35. Pirms lēmuma pieņemšanas par pretendenta virzīšanu apstiprināšanai Fonda sekretariāta direktora amatā sekretariātam ir tiesības apkopot pretendenta iepriekšējo darba devēju un sadarbības partneru atsauksmes.
  36. Saskaņā ar šī konkursa rezultātiem apstiprināšanai Fonda padomē tiek virzīti ne vairāk kā trīs kandidāti, kuri, balstoties uz vērtējumu visās atlases kārtās, saņēmuši visaugstāko vērtējumu. Fonda padome izskata komisijas izvirzītos kandidātus un Fonda sekretariāta direktora amatā ieceļ atbilstošāko pretendentu.
  37. Ja komisija nolemj, ka neviens no trešajā kārtā iekļuvušajiem pretendentiem nav atbilstošs Fonda sekretariāta direktora amatam, sekretariāts informē Fonda padomi un izsludina atkārtotu konkursu.