Divas nedēļas – tik ilgu laiku Valsts kancelejā vēl tiek gaidīti pretendentu pieteikumi atklātajā konkursā par Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektora amatu. Kandidātu pieteikumu iesniegšanas konkursā noslēgsies 14. septembrī. Konkursā aicināti piedalīties ne tikai finanšu, bet arī administratīvie vadītāji.
Šajā konkursā noteikti papildu kritēriji un īpaša uzmanība tiks pievērsta pretendentu reputācijas risku pārbaudei.
“Apzināmies VID nozīmīgumu efektīvas saimnieciskās dzīves veicināšanā un valsts attīstībā, līdz ar to šīs iestādes vadītāja amatam esam gatavi ieteikt tikai tādu cilvēku, par kura profesionalitāti un uzticamību esam pilnībā pārliecināti,” atzīmē Valsts kancelejas direktors, konkursa komisijas vadītājs Jānis Citskovskis.
Galvenās pretendentiem izvirzītās prasības ir nevainojama reputācija, maģistra grāds, vismaz 3 gadu nepārtraukta pieredze privātā vai publiskā sektora organizācijā, vadot to vai ieņemot vadošu amatu organizācijas vadītāja tiešā pakļautībā. Tāpat pretendentiem jābūt guvušiem starptautisku un/vai starpresoru sadarbības pieredzi, veiksmīgu pārmaiņu vadības pieredzi, kā arī jāspēj risināt jautājumus sistēmiski un strādāt ar sarežģītu un liela apjoma informāciju. No amata kandidātiem tiek sagaidītas arī zināšanas un izpratne par valsts pārvaldes uzbūvi un darbības pamatprincipiem, administratīvo procesu un budžeta plānošanu. Kandidātiem jāpārvalda teicamas stratēģiskās plānošanas, sadarbības, komunikācijas, prezentācijas prasmes un angļu valoda. Ar detalizētām konkursa prasībām iespējams iepazīties Valsts kancelejas tīmekļvietnē.
“Sagaidām, ka dalībai konkursā pieteiksies tādi pretendenti, kas ir gatavi uzņemties līderību un atbildību, veicinot iestādes attīstību un tautsaimniecības izaugsmi. Nav būtiski, vai pretendents iepriekš strādājis privātajā vai valsts sektorā; galvenais, lai nākamais VID ģenerāldirektors pārliecinoši apliecina savu spēju sadarboties gan kolektīvā, gan ar sadarbības partneriem, turpinot jau veiksmīgi iesāktās reformas un veidojot jaunas iestrādes VID pilnveidošanā,” skaidro Latvijas Darba devēju konfederācijas viceprezidents Uldis Biķis.
Arī šoreiz vakantā amata konkursā tiks piesaistīta personālatlases kompānija - iepirkumā uzvarējušais uzņēmums “Amrop”, kas palīdzējis definēt amatam nepieciešamās prasības, aicina piedalīties konkursā potenciālos amata pretendentus, kā arī pēc tam veiks to izvērtēšanu visās konkursa kārtās.
“Amrop” vadošā partnere Aiga Ārste-Avotiņa: “Personāla atlases kompānijas piesaistes mērķis ir ne tikai ārējo, bet arī iekšējo potenciālo kandidātu uzrunāšana un novērtēšana. Profesionāls un mūsdienīgs personāla atlases process nodrošina, ka visi kandidāti tiks vērtēti vienlīdzīgi, saskaņā ar precīzi izstrādātu, strukturētu novērtēšanas metodiku, vērtējot vadības, tehniskās un personiskās kompetences, tostarp zināšanas un darba pieredzi, kas nepieciešama konkrētajā amatā. Reizēm spēcīgs, ar nozari iepriekš nesaistīts līderis uzrāda labākus kopējos rezultātus salīdzinājumā ar pieredzes bagātu sistēmas pārzinātāju, taču tikpat bieži ir vērojamas pilnīgi pretējas situācijas. Šo iemeslu dēļ ir būtiski izvērtēt visas iespējas un ieguvumus, lai nonāktu pie labākā amata kandidāta. Tāds arī ir mūsu kopējs mērķis.”
Konkursa komisija sadarbosies arī ar Drošības policiju un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju. Kā norāda šo iestāžu vadītāji, tās sniegs visa veida atbalstu un iesaistīsies konkursa gaitā, nodrošinot komisijai nepieciešamo informāciju par kandidātiem izsvērta lēmuma pieņemšanai un tādējādi arī nostiprinot uzticamību konkursa rezultātiem.
Konkursa uzvarētājs, ieņemot VID ģenerāldirektora amatu, saņems mēnešalgu 4030 EUR apmērā. Tāpat šis amats paredz iespēju saņemt atlīdzības mainīgo daļu (piemaksas) un novērtēšanas prēmiju, kā arī veselības apdrošināšanu, papildatvaļinājumu un iespēju piedalīties Augstākā līmeņa vadītāju attīstības programmā.
Konkursa pretendentu vērtēšanas komisiju vada Valsts kancelejas direktors Jānis Citskovskis. Komisiju veido: Valsts kases pārvaldnieks Kaspars Āboliņš, Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs Dimitrijs Trofimovs, Konkurences padomes priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama, Ārvalstu investoru padomes Latvijā valdes vicepriekšsēdētāja Zlata Elksniņa-Zaščirinska, Latvijas Darba devēju konfederācijas viceprezidents Uldis Biķis, kā arī Latvijas Finanšu nozares asociācijas padomes locekle, Stratēģiskās attīstības komitejas līdzpriekšsēdētāja Ieva Tetere. Tāpat pretendentu atlases procesā piedalīsies neatkarīgi novērotāji, kas tiks noteikti konkursa gaitā.
Šis ir jau ceturtais gads, kopš tiek īstenota centralizēta augstākā līmeņa vadītāju atlase, nodrošinot atklātu, godīgu un profesionālu kandidātu atlasi. Šādā veidā Valsts kancelejas rīkotajos 18 konkursos vadītāji izraudzīti 11 valsts tiešās pārvaldes iestādēm, piesaistot un motivējot darbam valsts pārvaldē augsta līmeņa profesionāļus.
Valsts pārvaldes iestāžu vadītāju centralizētā atlase:
Santa Jirgensone Komunikācijas departamenta konsultante Tālrunis: 67082922 E-pasts: santa.jirgensone@mk.gov.lv